Doelstellingen

Doelstelling 1: Goed functionerende rondweg

Doelstelling 1

Goed functionerende rondweg.

Effectindicatoren

Doel

Omschrijving

Bron

Realisatie

Raming

Realisatie

2018

2019

2020

2021

1.1

Gemiddelde snelheid rondweg tijdens de spits

nnb

X

X

X

0-meting

59,7

1.2

% Inwoners dat vind dat ze de inprikkers goed kunnen bereiken en verlaten.

Monitor Sociale Kracht

X

X

X

0-meting

X

bron: Nationaal Dataportaal Wegverkeer van september 2021

niet gemeten in 2021 vanwege Coronacrisis geen betrouwbare indicator

Betrokkenheid verbonden partijen

Bij deze doelstelling zijn geen verbonden partijen betrokken.

Wat hebben we daarvoor gedaan?

Buitengebied Bunnik-Houten
Voor het buitengebied Bunnik-Houten is een bestuursovereenkomst gesloten over het integraal maatregelpakkket om het buitengebied van Bunnik en Houten leefbaar en bereikbaar te houden.
In dit maatregelpakket zitten diverse maatregelen om het fietsen te stimuleren, maar ook maatregelen die van invloed zijn op de autobereikbaarheid.

Zo is Bunnik verantwoordelijk voor het realiseren van een spitsknip op de Achterdijk. De ruimtelijke procedures zijn in 2021 gestart, Bunnik hoopt deze in de zomer van 2022 af te ronden.

In 2021 hebben we herhaaldelijk met de provincie gesproken over de aansluiting A12, ook hebben wij via het IRP en U Ned het belang van een volledige aansluiting geagendeerd. Helaas heeft de provincie in 2021 besloten de reservering van de middelen voor de aansluiting terug te laten vloeien naar de algemene reserve. Wij zijn in afwachting van een brief van de provincie, waarin de provincie aangeeft dit een zuiver boekhoudkundige excercitie is, en dat zij zich hard blijft maken voor de realisatie van de maatregelen uit de bestuursovereenkomst, inclusief de volledige aansluiting op de A12.

De besluitvorming over het ontwerp van het kruispunt N410 -Binnenweg-Rondweg heeft nog niet plaats gevonden, omdat we nog geen afspraken hebben kunnen maken met de provincie over subsidiemogelijkheden. We zijn nog wel in gesprek hierover en hopen Q1 2022 meer duidelijkheid hierover te krijgen.

Onderzoek mobiliteitsambities
Er is vanuit mobiliteit wordt input geleverd aan uitwerking van de mobiliteitsambities ten aanzien van de rondweg en aansluitende wegen voor de Ruimtelijke Koers. De ruimtelijke koers is niet vastgesteld en daarmee de mobiliteitsonderzoeken ook niet.  De onderzoeksresultaten kunnen worden gebruikt voor nieuw woningbouwonderzoek en nieuw te ontwikkelen mobiliteitsbeleid.

Onderzoek rondweg
Het onderzoek naar de rondweg wordt medio 2022 afgerond. Er staan nog enkele restpunten open. Vanwege de coronacrisis was het lastig om aan betrouwbare verkeerscijfers te komen. Daarom is gebruik gemaakt van  het nieuwe verkeersmodel van de provincie. Het verkrijgen van de cijfers uit het nieuwe verkeersmodel van de Provincie Utrecht duurde langer dan verwacht.

Onderzoek carpoolplaats
De conclusie is dat de provincie voorlopig de carpoolplaats wil niet uitbreiden, hoewel de bezettingscijfers (voor de coronacrisis) aanleiding gaven om dit te onderzoeken. Er zijn geen financiële middelen om de benodigde grond te verwerven en de capaciteit uit te breiden. De Provincie richt zich op carpoolplaatsen waar zij zelf grondeigenaar zijn.

Prestatie-indicatoren
Voor deze doelstelling is geen prestatie-indicator opgenomen.

Deze pagina is gebouwd op 06/14/2022 14:12:33 met de export van 06/14/2022 13:58:45