Doelstellingen

Doelstelling 2: Goed functionerende aansluitingen op het landelijke hoofdwegennet

Doelstelling 2

Goed functionerende aansluitingen op het landelijke hoofdwegennet.

Effectindicatoren

Doel

Omschrijving

Bron

Realisatie

Raming

Realisatie

2018

2019

2020

2021

2.1

Gemiddelde reistijd in de ochtendspits naar de A27, vanaf de Koppeling (rotonde De Molen) via de Rondweg

Team Ruimtelijke Ontwikkeling

7:00 min

7:00 min

5:30 min

7:00 min

5:30 min

2.2

Gemiddelde reistijd in de ochtendspits naar de A12, vanaf de Koppeling (rotonde De Molen) via de Limesbaan

Team Ruimtelijke Ontwikkeling

6:30 min

6:30 min

6:00 min

6:30 min

6:00 min

2.3

Gemiddelde reistijd in de avondspits van de A12 via de N229 naar de Koppeling (rotonde De Molen)*

Team Ruimtelijke Ontwikkeling

X

X

11:00 min

14:00 min

11:00 min

* Betreft een nieuwe indicator vanaf 2020.

Doel

Verklaring van afwijking

2.1

Vanwege de Coronacrisis is er in de ochtendspits minder verkeer op de weg

2.2

vanwege de Coronacrisis is er in de ochtendspits minder verkeer op de weg

2.3

Vanwege de coronacrisis is er in de avondspits minder verkeer op de weg

Betrokkenheid verbonden partijen

Bij deze doelstelling zijn geen verbonden partijen betrokken.

Wat hebben we daarvoor gedaan?

Buitengebied Bunnik -Houten:
in 2021 hebben we herhaaldelijk met de provincie gesproken over de aansluiting A12, ook hebben wij via het IRP en U Ned het belang van een volledige aansluiting geagendeerd. Wij zijn in afwachting van een brief van de provincie, waarin de provincie bevestigt zich in te blijven zetten voor de bestuursovereenkomst integraal maatregelpakket Bunnik-Houten, inclusief de volledige aansluiting op de A12.

projecten Rijkswaterstaat

We hebben zowel ambtelijk als bestuurlijk deelgenomen aan het overleg  A27/A12 Ring Utrecht met Rijkswaterstaat Midden Nederland, de provincie en andere gemeenten om de belangen van de gemeente Houten te behartigen.

  • Zowel ambtelijk als bestuurlijk zijn wij zorgvuldig aangehaakt bij de besluitvorming van de bovenwettelijke maatregelen Ring Utrecht (o.a. extra geluidschermen Houten).
  • Zowel ambtelijk als bestuurlijk nemen wij deel aan het overleg A27 Houten – Hooipolder met Rijkswaterstaat Zuid, provincies, waterschap en andere gemeenten om de belangen van de gemeente Houten te behartigen.
  • Voor beide projecten zijn wij zorgvuldig aangehaakt bij de besluitvorming over de Minder Hinder aanpak tijdens de realisatie. Vanaf 2023 zal de uitvoering van het project A27 Houten- Hooipolder starten, voor het project A27/A12 Ring Utrecht is dit nog niet exact aan te geven, er is nog geen onherroepelijk Tracébesluit.

Prestatie-indicatoren
Voor deze doelstelling is geen prestatie-indicator opgenomen.

Deze pagina is gebouwd op 06/14/2022 14:12:33 met de export van 06/14/2022 13:58:45