Doelstellingen

Doelstelling 2: Er zitten zo min mogelijk kinderen thuis zonder onderwijs

Doelstelling 2

Er zitten zo min mogelijk kinderen thuis zonder onderwijs.

Effectindicatoren

Doel

Omschrijving

Bron

Realisatie

Raming

Realisatie

2018

2019

2020

2021

2.1

Voortijdige schoolverlaters zonder startkwalificatie (vsv-ers) (% van het totaal (VO en MBO)) (BBV)

Duo dienst uitvoering onderwijs

1,4%

1,3%

1.0%

2,5%

nnb

2.2

% scholieren 5-18 jaar die niet zijn ingeschreven bij een onderwijsinstelling (absoluut verzuim)

Duo

0,11%

0,16%

0,2%

0,1%

0,15%

2.3

Ongeoorloofd verzuim 5-18 jaar (%) (relatief verzuim)

DUO

1,1%

1,5%

nnb

1,1%

1,04%

2.4

Kinderen met een VVE indicatie dat gebruik maakt van VVE (%)

JGZ / Peuteropvang

X

X

47%

X

38%

Doel

Verklaring van afwijking

2.1

De cijfers over 2021 kunnen we niet leveren, omdat deze cijfers per schooljaar beschikbaar zijn en niet op basis van kalenderjaar. Voor het schooljaar 2020-2021 was dit 1%.

2.3

Dit valt te verklaren door Corona; een lange periode meldden scholen veel minder en bovendien waren er door de lockdowns minder lesdagen. Het volgen van online lessen en het controleren van scholen/docenten hierop was op diverse scholen moeizaam.

2.4

Daling percentage heeft o.a. te maken met een wachtlijst voor 8 kinderen

Betrokkenheid verbonden partijen

Bij deze doelstelling zijn geen verbonden partijen betrokken.

Wat hebben we daarvoor gedaan?

Thuiszittersaanpak Lekstroom
Om te zorgen dat zo min mogelijk kinderen thuis kwamen  te zitten zonder onderwijs en/of  een startkwalificatie hebben we geïnvesteerd in  de thuiszittersaanpak door onder meer  uitbreiding van de formatie voor regionale Leerplichtadministratie, een regionale coördinator Leerplicht en een regionale procesregisseur en  het Regionale Educatieve Agenda (REA).

Prestatie-indicatoren
Voor deze doelstelling is geen prestatie-indicator opgenomen.

Deze pagina is gebouwd op 06/14/2022 14:12:33 met de export van 06/14/2022 13:58:45